Čovek je životinja koja priča priče

27 Aug

Piše: Marica Stijepović

Legendarni profesor razvojne psihologije sa Beogradskog univerziteta, Ivan Ivić,  čijem sam poslednjem (zvaničnom profesorskom) predavanju prisustvovala  i koji nas je nakon tog predavanja poveo u Plato na kafu (bolje sam zapamtila tu priliku nego sadržinu predavanja, priznajem) – napisao je celu knjigu o tome da je definicija čoveka da je on životinja koja koristi simbole. Definicija mi se dopala jer je spajala psihologiju sa filozofijom, mada je unutrašnjost knjige više govorila o tome kako se čovek u okviru života razvija tako da može na pravi način da koristi simbole, nego o tome kako ih “ređa“ u neki viši smisao. Gotovo petnaest godina kasnije, mislim da su nam simboli (na primer, reči) dati da bismo pričali priče, i bliža sam definiciji narativnih terapeuta (mada se ona ne protivi Ivićevoj definiciji): čovek je životinja koja priča priče.

Uvek mi se činilo da se u svim definicijama čoveka kao životinje zapravo…

View original post 719 more words

Ostavite odgovor

